Thursday, March 26, 2009

Maggi dan Aku

Maggi. Sape yang tak kenal maggi? Untuk student yang senantiasa sengkek macam aku ni, maggi ni ibarat sahabat sejati. Ade je di kala kesusahan dan kesempitan. Product latest (aku raselah) adalah Maggi Kari Letup. Lebih kenyal, lebih anjal dan lebih pedas dari biasa. Aku dah cube. Sedap tapi tak mengenyangkan untuk orang yang mempunyai nafsu makan yang luar biasa macam aku tapi cukuplah untuk sekadar mengalas perut. Nak makan lebih-lebih lak takde duit.

Nak masak maggi tapi tak tau caranya? Meh sini belajar ngan aku.

Mula-mula, isikan air ke dalam periuk atau kuali. Letak kat atas dapur, bukak api. Biarkan mendidih. Setelah air mendidih, masukkan maggi (sila pastikan anda tak memasukkan sekali dengan bungkusannya). Setelah maggi menjadi lembut, keluarkan maggi tersebut dan letak didalam mangkuk. Curahkan sekali air didihan kedalam mangkuk mengikut sukatan yang diingini. Lastly, masukkan perencah kari maggi ke dalam mangku tersebut dan walla! Enjoylah maggi anda. Syabas kerana berjaya masak maggi.

ps:- Aku lapar. Sapa-sapa mok belanja aku makan, silakan.

No comments: